
Los contenidos publicados en la revista están bajo una licencia CC-BY 4.0, la cual permite:
- Compartir, copiar y redistribuir el material en cualquier medio o formato.
- Adaptar, remezclar, transformar y construir a partir del material para cualquier propósito, incluso comercialmente.
Bajo los siguientes términos:
- Atribución. Usted debe dar crédito de manera adecuada, brindar un enlace a la licencia, e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo en cualquier forma razonable, pero no de forma tal que sugiera que usted o su uso tienen el apoyo de la licenciante.
Todos los autores deben descargar, completar, firmar y remitir a través del correo electrónico de la revista revistaenap@servir.gob.pe, la siguiente DECLARACIÓN JURADA DE AUTORÍA Y CESIÓN DE DERECHOS DE AUTOR como requisito indispensable para la publicación del artículo.
Abstract
The National Policy of Integrity and Anti-Corruption in Peru has been conceived in institutional practice mainly as a technical instrument aimed at strengthening administrative and control systems. However, its philosophical and moral legitimacy is rooted in a long-standing political concept within the Western tradition: the general interest.
This article reconstructs the historical and conceptual evolution of this notion from classical philosophy to contemporary political theory, arguing that integrity policies are not merely public management techniques, but rather the institutional actualization of a fundamental political aspiration: the subordination of power to universal and common ends. Using a theoretical-descriptive approach, the study examines classical, medieval, modern, and contemporary interpretations of the common good and the general interest.
The article concludes that public integrity policies currently constitute the main institutional mechanism for safeguarding the general interest against the privatization of the State by particular interests, thereby contributing to a deeper ethical understanding of public integrity in Peru.

