Knowledge management applied to the replication of best practices of public managers and their contribution to the public service
La gestión del conocimiento aplicada a la réplica de buenas prácticas de gerentes públicos y su aporte a la función pública
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
The National Authority of Civil Service (SERVIR), through the Public Management Development Department (GDGP), has been promoting since 2013 the development of good management practices carried out by Public Managers through a contest, and complemented them with the promotion of these good practices through interviews and physical and virtual publications. The GDGP Monitoring and Evaluation Team, analyzing the need to promote the replication of these good practices, took a successful experience in another country and the current situation as a reference to implement a similar process for SERVIR. In order to achieve this, basic improvements related to knowledge management have been made: the generation
of more complete information, application-oriented and suitable for future replication, and the opening of a space to share these good practices with key stakeholders of the public entities proactively, seeking solutions to the problems they are facing. The replication process, which is currently being implemented in SERVIR, would be the next phase to develop a public policy of
replication of good public management practices.
Downloads
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Adrianzén, W. F. (2019). TIC’s y modernización de la gestión pública: La limitada sostenibilidad de la implementación del SIS-GALEN PLUS en el Hospital Regional de Ica [Trabajo de investigación, Pontificia Universidad Católica del Perú). Repositorio de tesis -PUCP. http://hdl.handle.net/20.500.12404/17221
Autoridad Nacional del Servicio Civil. (2020). Bases del concurso: “Buenas prácticas de gestión presentadas por gerentes públicos”. https://storage.servir.gob.pe/gerentes-publicoscbp/2020/Bases-Concurso-Buenas-Practicas-Gestion-2020.pdf
Ciudadanos al día. (2021). Bases:Premio a las Buenas Prácticas en Gestión Pública 2021.
Hospital General de Jaén. (2021). Más de 30 especialidades brinda el HGJ en Consulta Externa, Emergencia, Hospitalización y Área Covid. http://www.hospitaljaen.gob.pe/portal/noticias/det/2303
Buenas Prácticas de Gestión Educativa en las DRE/GRE y UGEL 2019. Categoría: Contribución al Inicio del Año Escolar (s.f.). En Edutalentos Regiones. Obtenido el 2 de diciembre de 2021 de http://edutalentos.pe/bpge-2019-optimizacion-del-procesode-contratacion/
Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. (2017). Guía de Replicación de Experiencias Innovadoras y Buenas Prácticas en el Sistema Nacional de Salud. https://www.mscbs.gob.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/pdf/Guia_Replicacion_Accesible.pdf
Presidencia del Consejo de Ministros. (2013). Política Nacional de Modernización de la Gestión Pública al 2021. Secretaria de Gestión Pública. http://www.pcm.gob.pe/wp-content/uploads/2013/05/PNMGP.pdf